نقد و بررسی قسمت 4 فصل 5 فرار از زندان

 "دشمنِ دشمن من دوست منه!"



نقد و بررسی:

اسپویل دارد

این قسمت از سریال بی نظیر بود ، یک هیجان تمام عیار ، فرار از زندانی تر از همیشه !

سریال حتی از روز های اوجش هم داره بهتر ظاهر میشه ؛ در این قسمت به قدری تعلیق داستان بالا بود که ترشح آدرنالین رو در خونتان احساس میکنید!

لحظه به لحظه هیجان محض ! از سکانس آغازین تا سکانس پایانی!

در این قسمت مایکل بلاخره موفق به خروج از زندان میشه اما خوشبختانه اصلا فرار اون از زندان به سبک فرار های قبلیش نبود ! در این قسمت مایکل هم مثل بقیه از زندان خارج شد!

سریال  با دیدن چیزی که اصلا انتظارش رو نداشتم ، خیلی خوب من رو شوکه کرد.

همه ما که منتظر بودیم تا ببینیم اینبار که مایکل در اجرای نقشه اش موفق نشده چطور نقشه دومش رو اجرا میکنه و احتمالا در قسمت های پایانی موفق به فرار میشه اما سریال به همه ما رو دست زد و در همین قسمت مایکل بدون هیچ نقشه ای تونست فرار کنه ، درست مثل بقیه! در این شوکه کنندگی سریال بی نظیر عمل کرد ، با اینکه همه میدونستیم که مایکل بلاخره فرار میکنه اما مطمئنا هیچ کس این جور فرار کردن رو نمیتونست حدس بزنه! به همین دلیل در جای جای این قسمت مو های بدنم راست شده بودن ، چون واقعا هیچی معلوم نبود ! در بعضی جا ها هم وصیت های مایکل برای خانوادش این حس رو تشدید میکرد ، با اینکه میدونستیم که آسیبی قهرمان مارو تهدید نمیکنه اما کارگردانی خوب و فیلمنامه پر از تعلیق به شدت روی من اثر گذاشت و واقعا هیجانی کم نظیر که در چند ماه اخیر فقط با سریال های نت فلیکسی مثل "13 دلیل که چرا" و "چیز های عجیب تر" تجربه کرده بودم رو دوباره با فرار از زندان در حجم بالاتری تجربه کردم ، درست مثل سابق ، هیچ چیزی جای فرار از زندان رو نمیتونه بگیره ! این جمله رو فقط یک عاشق فرار از زندان میتونه درک کنه!



بلاخره صنعا سقوط کرد و داعش کنترل شهر رو به دست گرفت ، در چنین وضعیتی قطعا ابورمل به عنوان فرمانده داعش نقش گنج رو داره که میتونه به عنوان گروگان باعث خروج زندانیان و حتی فرار مایکل و دار و دسته اش بشه ، به همین دلیل همه به دنبال ابورمل بودن ؛ به شخصه به شخصیت ابورمل خیلی علاقه داشتم و انتظار داشتم بیشتر از این از حضورش در سریال لذت ببریم ! اما مرگ رمل واقعا غیرمنتظره بود و یک بار دیگه منو شوکه کرد! البته در داستان مرگ کلرمن هم چنین اتفاقی افتاد ، حقیقتا انتظارش رو نداشتم که پل کلرمن دوست داشتنی به این سرعت از سریال خداحافظی کنه ! اما واقعا سازندگان برای ایجاد تعلیق دست از هیچی نکشیدن و هر اتفاقی رو ممکنه رقم بزنن!



سریال در این قسمت از شرور داستان هم پرده برداری کرد!

البته در قسمت ها قبلی از صحبت های عجیب همسر سارا حدس هایی زده شد و این قسمت در یک صحنه شوکه کننده دیگه رسما دست پشت پرده تمام این داستان هارو نشون داد ! بله همین جیکوب سر به زیر !

در این قسمت سریال بلاخره تا حدودی جهت گیری های خودش رو نشون داد و برخی از دوستان دلواپس که به سریال خرده میگرفتن و میگفتن که سریال داره اسلام و دین رو تخریب میکنه و ... میتونن کمی راحت بشن!

در این قسمت اشاره میشه که رمل یک مسلمان رادیکال دیوانه است که توسط پوسایدون ، یک مامور سازمان سیا آمریکا که خود مختار شده قراره فراری داده بشه تا دولت خودمختار رو تشکیل بده و ایران و روسیه رو تحت فشار قرار بده !

به قول سریال جای رمل تو جهنمه اما داغ ترین جا رو برای پوزئیدون رزرو کردن!

سریال خیلی واضح داره جهت گیری سیاسی خودش رو نشون میده ، که چجوری یک کشور داره نابود میشه ، که داعش حقیقتا چیه و چه میکنه ، و اینکه پشت تمام این ها دست یک نیروی مخفی سازمان سیا آمریکا در کاره ، حالا باز عده ای میان و میگن که سریال فلانه و بهمانه!


حرف آخر :

این قسمت از سریال بی نظیر بود ! از تمام قسمت های گذشته بهتر ! پر از تعلیق و شگفتی و احساسات ! پر از اتفاقات غیرمنتظره که به شدت شوکه کننده اند ! و خلاصتا فرار از زندانی ترین اپیزود فرار از زندان بود که حتی از دورانی که سریال در اوجش قرار داشت پاش رو فرا تر گذاشت! ظاهرا سازندگان سریال دارن میترکونن و هیچ چیز هم جلو دارشون نیست ! چه چیزی از این بهتر ! ما هم با عشق و علاقه پیگیریشون میکنیم ! خدا خیرشون بده!

موفق و پیروز باشن!!


نمره : 100 از 100