نقد و بررسی قسمت 8 فصل 5 فرار از زندان


"رابطه خونی"



نقد و بررسی:

هرچقدر 2 قسمت قبلی سریال ناامید کننده بودن این هفته با یک اپیزود معرکه همراه بودیم !

قسمتی پر از اتفاقات شگفت انگیز و روی ریل انداختن سریال به سبک روز های اوج در عین بی منطق بودنش ! این قسمت در کنار اپیزود 4 فرار از زندانی ترین قسمت های این اپیزود رو تشکیل دادن ، البته تا کنون چون با اتفاقاته رخ داده احتمالا هفته بعد با یک قسمت طوفانی مواجه خواهیم شد!

این قسمت هرچه در دو هفته قبل داستان آهسته پیش میرفت رو جبران کرد و سریال رو به نقطه اوج خودش رسوند ، کمال یک سریال قبل از قسمت فاینال!

همه چیز پیشروی خیلی خوبی در این قسمت داشت ، تک تک شخصیت ها خط داستانیشون رو کیلومتر ها به جلو بردن و خیلی سریع به قسمت نهایی رسیدیم!

این قسمت بر خلاف روند سابق سریال که بیشتر روی ایجاد هیجانات لحظه ای سرمایه گذاری میکرد پر بود از سوپرایز های غیر قابل باور!



همه چیز انقدر خوب پیش رفت که باورم نمیشد دوباره با امید میتونم فرار از زندان رو ببینم!

این قسمت هم مایکل رو که در قسمت های قبلی بیشتر شبیه احمق ها شده بود رو به همون مایکل اسکوفیلد سابق نزدیک کرد و از طرفی پوزیدئونی مه در هفته قبل هویتش به طرز مزخرفی فاش شده بود رو در حد یک آنتاگونیست قابل قبول بالا برد!

با اینکه بسیاری از اتفاقات غیرمنطقی و عجیب بودن اما این نکته درمورد سریال برای ما عاشقان فرار از زندان به عنوان نکته منفی در نظر گرفته نمیشه چون بهش عادت کردیم!

علی الخصوص پس از فصل چهارم سریال و رخداد های عجیبش!

اما سوای این مباحث این قسمت هوشمندی های بسیاری هم داشت و به ما نه یک بار بلکه چندین و چند بار انواع و اقسام شوک های مختلف رو وارد کرد!



این قسمت برای شوکه کردن ما دست به هر دست آویزی انداخت و حتی نبش قبر هم کرد!

در این قسمت ما با پسر جان آبروزی و ظاهرا پسر تی بگ آشنا شدیم و در هر دو مورد علی الخصوص ماجرای "ویپ" به شدت سوپرایز شدیم ! حتی در مورد ماجرای تی بگ و ویپ مو به تنم سیخ شد ! قبلش که دیدم تئودور بگول معروف نشسته و سخنان امید بخش میگه گفتم که سریال این شخصیت رو هم خراب کرد اما چند دقیقه بعدش با یک سوپرایز دیوانه کننده هرچه رشته بافته بودیم پشم شد!!

این قسمت بلاخره از مایکل کوچولو هم چشمه هایی نشون داد که ما به باهوش بودن اون هم پی ببریم! و از همین نکته هم برای رو دست زدن به ما در سکانس پایانی استفاده کرد!

اون همه چه استفاده ای ! چنان رو دست خوردیم که هنوز جایش میسوزد!

اما برنده این قسمت پوزیدئونی بود که به لطف نویسندگان به ما هوشمند بودن خودش رو ثابت کرد و ما به این باور رسیدیم که واقعا او و برنامه هاش انقدر حساب شده و حرفه ای هستند که مایکل اسکوفیلد هم حتی تسلیم خواسته هاش میشن!



حرف آخر :

این قسمت سریال رو برای یک پایان پر هیجان آماده کرد ، همه چیز رو کیلومتر ها جلو برد و بار ها و بار ها مارو سوپرایز کرد ! پس بفرمائید به فرار از زندان!

( بابت منتشر نشدن نقد قسمت 7 هم عذرخواهی میکنم هم مشغله های زیادی داشتم و هم اینکه قسمت قبل چیز خاصی برای نقد نداشت و واقعا ضعیف بود! )


نمره این قسمت  : 98 از 100