نقد و بررسی فصل 7 سریال مردگان متحرک

"یا یک قهرمان میمیری یا اونقدر زنده میمونی که میبینی خودتم تبهکار شدی!"



معرفی سریال:

ساخت شبکه AMC 

ساخته شده بر اساس کامیک بوک نوشته رابرت کرکمن

سال آغاز پخش : 2010

فصول پخش شده : 7 فصل

نمره IMDB سریال : 8.5



خلاصه داستان:

داستان فیلم فضای پسا آخرالزمانی را نشان میدهد که زنده ها به علت بیماری مرموزی تبدیل به مردگان متحرک شده اند و عده ای که نجات یافته اند باید برای بقا تلاش کنند.


نقد و بررسی فصل 7:

بلاخره تحمل ها به پایان رسید و این فصل هم خدارو شکر تمام شد! بله حقیقتا تماشا کردن این فصل و انتظار برای پایانش تحمل عجیبی میخواست و سازندگان سریال بیننده ها رو زجرکش کردند!

اگر که تا الان این فصل رو ندیدین با دیدن قسمت اول و آخر همه چیز دستتون میاد و اتفاق خاصی رو از دست نمیدید! بلکه در وقت و اعصابتون هم صرفه جویی کردید !

حیف این سریال که در فصول اول انقدر پر از جذابیت و ترس و شگفتی بود !

در فصل جدید نه از جذابیت خبری هست نه از ترس و نه از شگفتی کلا این فصل هیچی نداشت به جز درآمد هنگفتی که به جیب صاحبان شبکه AMC به واسطه پر بیننده ترین سریال تلویزیون کابلی آمریکا زد!

انقدر این سود زیاده که سازندگان گفتن قصدی برا تمام کردن سریال نداریم و قراره حالا حالا ها این سریال رو ادامه بدیم ، البته این حرف مال قبل از پخش این فصل بود باید ببینیم الان که این فصل پخش شد و مخاطبان ریزش بی سابقه ای داشتن و نقد ها هم غالبا منفی بود صاحبان شبکه تصمیمی بر تغییر در روند این سریال میگیرن یا نه!

ای کاش صاحبان شبکه AMC کمی از شبکه محبوب HBO می آموختند اصول کار حرفه ای رو!

سریالی مثل بازی تاج و تخت که واقعا تا چندین سال دیگه داستان برای گفتن داره به خاطر خطوط داستانی عجیب و بزرگش اما قراره کلا 13 قسمت دیگه ادامه پیدا کنه اونم به خاطر حفظ کیفیت نه کمیت!

افتخار مردگان متحرک اینه که فصل بعدی 100 قسمتی میشه اما کدوم 100 قسمت؟ قسمتی هایی که همش تکراره محظه؟ کجاست اون ترس آغازین که با دیدن سریال از دیدن زامبی ها داشتیم؟ زامبی ها که دیگه الان فان شدن و هیچ کس حتی شخصیت های سریال هیچ واکنشی بهشون نشون نمیدن انگار که اصلا تهدید حساب نمیشن!

داستان فیلم به یک تسلسل مزخرف گرفتار شده ؛ داستان اینه که ریک و دار و دسته با گروهی قوی تر مواجه میشن ؛ تعدادی تلفات میدن و در نهایت پیروز میشن و میرسیم به گروه بعدی ! باور کنین چندین فصله که داستان سریال به همین محدود میشه و هیچ جذابیت خاصی نداشته! حیف این همه پتانسیل و اون فصل های قوی که در آغاز پخش شدند و مارو مجذوب کردن ؛ یاد جمله معروف جوکر کبیر افتادم :

"یا یک قهرمان میمیری یا اونقدر زنده میمونی که میبینی خودتم تبهکار شدی!"

دقیقا داستان مردگان متحرک رو همین یک جمله بیان میکنه ، قهرمانی که تبهکار شده و داره بیننده هاش رو فریب میده!



این فصل با یک قسمت طوفانی شروع شد ، قسمتی که مارو با نیگان ، بدمن جدید سریال ،

به بهترین شکل آشنا کرد! شخصیت نیگان در قسمت اول فوق العاده بود انصافا یک شخصیت شرور که آرامش عجیبی هم در نگاهش و هم در کلامش وجود داره اما حیف که شخصیت نیگان فقط برای همین یک قسمت ابهت داشت و بعد از اون همین شخصیت رو هم در طول فصل تخریب کردن اما هنوز هم بهترین کاراکتر این فصل همین نیگان با تصمیمات عجیبش بود و اگر کوچکترین دلیلی برای دیدن ادامه فصل داشتم دیدن همین شخصیت با بازی خوب جفری دین مورگان بود! هر چند که گاهی اوقات وراجی هایش روی مخ بود اما باز هم با اختلاف از سایر شخصیت های سریال جذاب تر بود مخصوصا با اون خنده های مرموزش!


 

این فصل به جز اضافه کردن چند گروه و تمدن دیگه و کش دادن الکی داستان برای دیدن نبرد نهایی گروه ریک و نیگان چیز خاصی نداشت که البته این نبرد هم به نتیجه نرسید و نتیجه نبرد به فصل 8 موکول شد!

این فصل فقط یک مقدمه طولانی بود برای قسمت آخر در واقع این 16 قسمت رو میشد در نهایتا 5 قسمت جمع و جور کرد و سرنوشت داستان رو رقم زد اما ظاهرا اصلا قرار نیست که این سریال سرانجامی داشته باشه و قراره ما با گروه ریک همینطوری که تا الان 7 سال رو گذروندیم و از این به بعد هم سال های زیادی رو قراره بگذرونیم!!

این فصل پر از ضعف های تکنیکی هم بود! حتی ابتدایی ترین چیز ها هم رعایت نشده بود نمونه بارز این ایرادات اون آهو بود که در قسمت ماجراجویی ریک و میشون مشاهده کردید!

قسمت آغازین فصل با طوفان نیگان و چند صحنه پر از خشونت که برای بعضی ها چندش آور هم بود شروع شد و در طول فصل با ایزیکل و ببرش و گروهی از زنان آواره در جنگل و گروهی که در آشغال ها زندگی میکنند آشنا شدیم و در پایان هر گروه با یکی از دو طرف ریک یا نیگان متحد شدند و نبرد فاینال فصل رو ساختند که اون هم پر از ضعف و ایراد های تکنیکی و داستانی بود از طرز فیلمبرداری قاطی پاتی درگیری تا اتفاقات شگفت آوری کی طی اون در این نبرد بزرگ هیچ یک ، تاکید میکنم هیچ یک از شخصیت های اصلی و حتی فرعی سریال خراش هم بر نداشتن! در پایان فصل ریکی که گلوله خورده بود از همه سر حال تر بود ! 

ظاهرا نویسندگان به جمله جادویی ریک " شاید امروز نه فردا نه اما یک روزی میکشمت" علاقه عجیبی دارند و با گفتن این جمله همه مشکلات رو حل میکنند و اصلا به موقعیتی که در اون گرفتار شده توجهی نمیکنن!


نکات مثبت:

بازی خوب بازیگران علی الخصوص جفری مورگان در نقش نیگان


نکات منفی:

ضعف های تکنیکی عجیب

ایرادات داستانی شگفت آور

خواب آور بودن 90 درصد قسمت ها

قابل پیشبینی بودن اکثر وقایع

خرد کردن شخصیت های استخون دار سابق!


حرف آخر:

مردگان متحرک در چند فصل اخیر به ورطه تکرار افتاده و مانند فردی است که در لجنزار هرچه بیشتر تلاش میکند تا خارج شود بیشتر در منجلاب فرو میرود ؛ فقط امیدوارم هر چه زودتر سریال تمام شود و هم ما و هم خودش را خلاص کند! البته کورسوی امیدی هم هست که سریال در فصل بعد به روز های سابق باز گردد.

وضعیت سریال بسیار شبیه به زامبی مشهوریه که در فصل اول دیدیم و دقیقا با همان سرعت درحال خزیدن به جلو هستش! شمارو با این زامبی زیبا تنها میگذارم تا شاید خاطرات قدیم سریال کمی باعث آرامشتون بشه!


نمره این فصل : 20 از 100