نقد و بررسی فصل دوم سریال stranger thing (چیز های عجیب تر2)


"هیولای سایه ای!"





معرفی سریال:

شبکه سازنده NETFLIX

سال پخش 2017 

فصول پخش شده : 2 فصل

نمره IMDB  سریال : 9

سازندگان : برادران دافر




خلاصه داستان:

داستان ادامه فصل قبلیه و حوادث و دگرگونی های ویل و مسائل مایکل در نبود "ال" دوست داشتنی! رو روایت میکنه


نقد و بررسی :


بلاخره همزمان با هالووین فصل دوم سریال بسیار محبوب و پرمخاطب stranger things هم از نت فلیکس پخش شد ، هر چند ک ب خاطر مشغله هایی ک دارم قصد نداشتم فعلا تا مدتی وبلاگ رو آپدیت کنم اما فصل دوم چیز های عجیب تر این اجازه رو بهم نداد و مجبورم کرد که دست ب کیبورد بشم و در وصف جمالش چند خطی تایپ کنم!!

خب با اینکه سریال در فصل اول هم بسیار پر کشش و جذاب ظاهر شد و دل از دل مخاطبانش برد و یک تریلر ترسناک فانتزی با تم آثار دهه هشتادی تحویلمون داد و ب قول معروف آنچه خوبان همه داشتند او با هم داشت! اما فصل دوم حتی روی دست فصل اولش بلند میشه و میشه گفت که پخته تر و جذاب تر روایت میشه!


خب داستان خیلی زود شخصیت محبوب "الون" با بازی میلی بابی براون رو برمیگردونه ؛ هرچند ک از قبل گفته شده بود ک ال برمیگرده اما خب خیلیا مثل خود من بی خبر بودن از بازگشتش و دیدنش با اون مو های فرفری خیلی سوپرایزشون کرد!

دیدن دوباره "ال" دوباره امیدوارم کرد ک رابطه قشنگی که بین "ال" و "مایک" بود دوباره تکرار شه اما سریال خیلی برای رسیدن این دو به هم مارو تو کف گذاشت!



خب این فصل یک مدمکس مو قرمز هم داشت که خیلی خوب جای خالی "ال" رو در قسمت های آغازین پر کرد و خیلی خوب خودش رو به عنوان ی کارکتر مستقل با ویژگی های منحصر به فرد جا انداخت ، البته بازی بسیار جذاب sadie sink هم نقش بسیار مهمی در عمق بخشیدن ب شخصیت "مکسین" داشت ، واقعا بازی این نوجوان ها در این فصل من رو عمیقا شگفت زده کرد!



خب از سوی دیگه داستان روابط بین زوج های فیلم رو داشتیم که در حال شکل گیری و در همین حال در حال فروپاشی بود ، رابطه نانسی و استیو که سایه مرگ باربرا روش سایه انداخته بود و رابطه درحال شکل گیری جویس و باب که کم کم جون گرفت و در قسمت آخر بد جوری حالمون رو گرفت!

و در طرف دیگه ماجرا بلاخره جاناتان تنها هم به محبوبش رسید و البته دلمون هم برای استیو سوخت! به نوعی این فصل من رو یاد بازی تاج و تخت انداخت که در درگیری ها ما هر دو طرف خیر و شر رو به یک اندازه دوست داشتیم! در این فصل هم رابطه بین نانسی و استیو و جاناتان همچین شکلی داشت!

و هاپر دوست داشتنی هم که این فصل خیلی بیشتر از فصل قبل در دل ماجرا افتاده بود و همه جوره با هیولای سایه و سگ هاش درگیر بود!

و در مهمترین بخش شخصیت افزایی سریال هم خواهر قدیمی 11 یعنی 8 پیدا میشه! و دیوانه بازی ها این دو در قسمت 7 خیلی جذاب و زیبا از آب در میاد!

خلاصه این فصل در شخصیت پردازی و پردازش شخصیت های جدیدش سنگ تموم گذاشت و کاراکتر های عمیقی تحویلمون داد که باهاشون همدردی میکردیم و احساس همذات پنداری و سمپاتی خاصی بهشون داشتیم!


یکی زیباترین قسمت های این فصل رابطه "جین" یا همون "ال" با مادرش بود که بسیار زیبا پردازش شده بود و کارگردانی و تدوین بسیار قوی داشت و باعث شد که از پس زمینه داستانی این شخصیت محبوب هم بیشتر مطلع شیم و بیشتر باهاش ارتباط بر قرار کنیم.


داستان این فصل هم از لحاظ جذابیت و کشش مانند فصل اول شما رو میخکوب میکنه و کاری میکنه که 9 قسمت سریال رو پشت سر هم ببینین و قید کار و زندگیتون رو برای یک روز بزنید!


از طرف دیگه کارگردانی این فصل هم به ظرافت و دقت فصل پیشین بود و در خلق لحظات شوکه کننده و هیجان انگیز بی نظیر عمل کرد ، دقت در کارگردانی و تدوین بی نقص جزو ویژگی های خاص این مجموعه است که اون رو در سطح بالاترین های حال حاضر تلویزیون قرار میده ، روایت کردن یک همچین داستانی با این شدت از فانتزی بودن و در عین حال تم نوجوانانه کاری بس سخت و دشواره که برادران دافر خیلی خوب از پسش بر اومدن!


این فصل نکات و جزییات بسیار زیاد دیگه ای هم داشت که تماشاش رو به خودتون میسپارم از داستین دوست داشتنی و صدای خاص دهانش ! تا سم وایز گنجی ارباب حلقه ها که اینجا در نقش باب فداکار ظاهر شده ! و هاپر دوست داشتنی که با معضلات شخصیش دست و پنجه نرم میکنه و جین رو به عنوان سارای از دست رفتش میبینه

و در پایان منتظر بازگشت هرچه قوی تر سریال در فصل سوم هستم ...


نکات مثبت:

بازی های عالی تیم بازیگری

کارگردانی و تدوین بسیار قوی

دوربین محکم

موسیقی جذاب

داستان پر کشش و تعلیق

شخصیت پردازی قوی

تم مخصوص چیز های عجیب تر که مشابهش جای دیگه نیست!


نقاط ضعف:

سریال در این فصل تقریبا کامل بود و نقطه ضعفی نداشت اما سرعت داستان در قسمت های میانی به طرز محسوسی افت میکنه و دوباره اوج میگیره که اگه روند یکنواختی میداشت بهتر می بود.


حرف آخر :

این فصل از سریال چیز های عجیب تر بسیار شگفت آور و جذاب و خوش ساخت بود ، همه چیز محکم در کنار هم قرار داده شده بودند تا مارو ب یک سفر تخیلی زیبا به دنیای وارونه ببرن و بار های بار موهای مارو بر بدن راست کنن و گاهی هم احساسات مارو قلقلک بدن!

بازی های بازیگران نوجوان فیلم بسیار پخته و حرفه ای بود و من رو ب شدت متعجب کرد!

این فصل هم تم و فضای مخصوص خودش رو داشت ؛ فضای خاصی که هیچ جای دیگه جز همین سریال پیدا نمیشه! آخه کجا میتونین ی سریال ترسناک فانتزی کلاسیک نوجوانانه رو با هم ببینین و حتی یک دقیقه هم دلتون نخواد تموم شه داستان ؟!؟!

پس اگه شگفت زده شدین برین و هرچه زود تر این فصل رو ببینین!


نمره فصل : 95 از 100