نقد و بررسی قسمت 6 فصل 5 سریال فرار از زندان


" ضد یخ "




نقد و بررسی :

اسپویل 

با دیدن این قسمت از فرار از زندان به طور عجیبی یاد فیلم سینمایی دوئل اولین ساخته استیون اسپیلبرگ افتادم ، فرار در جاده های بیابانی و درگیری در دل بیابان !

فرار از زندان در این قسمت هم مانند قسمت قبل از سرعت داستان کاسته بود اما خط داستانی را کمی پیش برد ، این قسمت بیشتر هیجانش رو مدیون ابوامیر یک چشم بود که همیشه در ظاهر از سایر نیرو های داعش عقب تر بوده اما همیشه به طور شگفت آوری جلو تر از آنها و صحیح و سالم ظاهر میشد ، اما در این قسمت بلاخره مایکل نسخه اون رو پیچید و اون یکی چشمش رو هم ازش گرفت و ابو امیر بی چشم در دل صحرای سوزان بدون بنزین و آذوقه رها شد! خدارو شکر بابت این اتفاق چون حداقل خیالمون از این بابت راحته که در قسمت بعدی شخصیت مزخرفی مثل اون رو نمیبینیم!



بلاخره مایکل هم خودی نشون داد و فهمیدیم که در درگیری های فیزیکی هم میتونی همونطوری که در درگیری های ذهنی پیروز میشه ، پیروز بشه ! اما از اونجا که همیشه وقتی مایکل در مسائل ذهنی و برنامه ریزی هاش پیروز میشد عواقب و گند کاری های بزرگتری پیش می اومد اینجا هم با اینکه مایکل در درگیری فیزیکی پیروز شد اما مشکل بزرگتری ایجاد شد و احتمالا قسمت بعدی بخش عمده ای از داستان درگیر حل این مشکل میشه ، اونم چه مشکلی ! مسمویت با ضد یخ در 300 مایلی مکانی که هیچ دکتری نیست!

باید ببینیم نویسندگان سریال در قسمت بعدی چه چاره منطقی ( و احتمالا غیر منطقی !!) برای حل این معضل اندیشیده اند!



در این قسمت فاتحه یکی دیگه از کاراکتر های فرعی سریال هم خونده شد و اون کسی نبود جز "عمر" که در سریال به حالت ضرب دری ظاهر شده بود ! لحظه ای مثبت و لحظه ای منفی اما ظاهرا موقع مرگش در بخش مثبت خودش به سر میبرد پس سزاوار یک مراسم دفن در دل بیابان بود ! اما جالبی کار اینجاست که در این بحبوحه که ابو امیر در دو قدمی پشت سر مایکل و دار و دسته قرار داره اونها فرصت برگزاری مراسم کفن و دفن عمر رو از کجا آوردن ! و یک نکته عجیب دیگه اینکه نمیدونم چرا مایکل و رفقا هیچ علاقه ای به برداشتن اسلحه های داعش که رو زمین افتادن ندارند و اون همه اسلحه رو رها میکنند و با دست خالی به دل بیابون میزنن! البته این نکته در قسمت های قبلی هم مشهود بود! و جالب تر اینکه عمر فقط یک تیر در اسلحه اش گذاشته! خب مرد حسابی تو خشاب رو پر کن محض احتیاط و از یک گلوله اش استفاده کن ! مگه 4 تا گلوله بیشتر چیزی از تو کم میکنه ؟! اما ظاهرا نویسندگان هم مارو به حماقت این کاراکتر در نظر گرفتن!



حرف آخر :

قسمت 6 با اینکه از قسمت 5 بهتر بود اما به پای قسمت های اوج سریال نمیرسید ، یک قسمت متوسط رو به بالا که همه چیز رو کمی پیش میبره و کمی هم مشکل چاشنی کار قهرمان داستان میکنه ! باید منتظر نشست و دید قسمت بعدی این مشکلات رو چگونه حل میکنه .


نمره این قسمت : 68 از 100